پرش به محتوا
خانه » مقالات مستر کاریزما » سبک کوچینگ ان ال پی بیزنس در چه زمینه‌هایی بر بیزنس کوچینگ برتری و مزیت دارد؟

سبک کوچینگ ان ال پی بیزنس در چه زمینه‌هایی بر بیزنس کوچینگ برتری و مزیت دارد؟

کوچینگ ان ال پی بیزنس

برنامه‌ریزی عصبی کلامی چیست؟

پیش از آنکه به مزایای کوچینگ ان ال پی بیزنس بپردازیم می‌بایست یادآور شویم پیشگامان برنامه‌ریزی زبانی اعصاب Neuro Linguistic Programming که در ایران به برنامه‌ریزی عصبی کلامی NLP معروف است  معمولا ان ال پی را با عنوان مطالعه‌ی ساختار تجربه ذهنی توصیف می‌کنند. NLP مهارت‌ها و ابزارهایی به ما می‌دهد تا بفهمیم نفرات برتر و موفق، چگونه به نتایج عالی دست می‌یابند. از این طریق می‌توانیم مدل‌هایی از توانایی‌های ذهنی آنها ساخته و به‌کار گیریم. دامنه‌ی کاربرد ان ال پی بسیار فراتر از مهارت‌ها و تکنیک‌های خاص کسب‌وکار است و متخصصین را به ارائه‌ی تعاریف متنوعی برای توصیف برنامه‌ریزی زبانی اعصاب – برنامه‌ریزی عصبی کلامی – سوق داده است.

NLP شیوه مطالعه ساختار تجربه ذهنی است.

تعریف ان ال پی NLP

برخی از تعاریف بر قدرت ان ال پی در حوزه‌ی ارتباطات، تمرکز و آن را اینگونه تعریف می‌کنند:

  • هنر و علم ارتباطات
  • یک مدل ارتباطی مبتنی بر کار با الگوهای تفکر، زبان و رفتار
  • کلید ارتباط موفق
  • مجموعه‌ای از استراتژی‌های تاثیرگذاری قدرتمند در مذاکره و فروش

تعاریف دیگر به تعالی Excellence مربوط می‌شود و NLP را اینگونه توصیف می‌کنند:

  • مدل رفتاری استعدادهای برجسته
  • روشی برای تکرار تجربه‌ ذهنی که نتایج استثنایی ایجاد می‌کند
  • کتابچه‌ی راهنمای کاربری ذهن

برخی هم با در نظر گرفتن تمرکز ان ال پی بر مدلسازی ، بر دستیابی به اهداف تمرکز دارند.

  • استراتژی‌های فرآیندمحوری که از طریق آن‌ها می‌توانید به آنچه از زندگی می‌خواهید دست‌یابید.
  • نگرشی ذهنی:
    • آگاهی از خود: توجه و درک اینکه چگونه عادت دارید فکر و رفتار کنید.حساسیت بالا نسبت به دیگران: توجه هدفمند به دیگران و استفاده از آنچه که مشاهده می‌کنید و می‌شنوید به‌نحوی که بتوانید به دنیای درونی دیگران قدم بگذارید.
    • تمرکز بر نتایج در آینده: کشش مقاومت ناپذیر به ایجاد تغییرات و دستیابی به هر آنچه تمایل دارید.
  • مهارت‌ها و تکنیک‌هایی برای طراحی و خلق آینده‌ی مطلوب.
  • تفاوتی که باعث تمایز می شود.

پیش‌فرض‌های متقاضی خدمات کوچینگ ان ال پی

✓ شما می خواهید در محل کارتان عملکرد خود را بهبود بخشید

✓ شما یک چشم انداز دارید – یک حرفه‌ی رویایی، شغل ایده‌آل یا درآمد مکفی- که به نظر می‌رسد نمی‌توانید به سادگی به شغل دلخواهتان دست یابید.

✓ شما می‌خواهید عملکرد کسب و کارتان را بهبود بخشید.

✓ متوجه می‌شوید که افراد و اشخاص، اغلب بزرگترین موانع موفقیت شما هستند.

✓ شما می‌خواهید کنترل زندگی خود را در دست بگیرید.

افزایش اثربخشی در ارتباط میان‌فردی و ارتباط اقناعی

موفقیت در کسب‌و‌کار امروزی نه تنها به سطح بالایی از مهارت‌های ارتباط میان‌فردی نیاز دارد، بلکه توان استثنایی برای نفوذ و متقاعدسازی در فرایند ارتباط اقناعی را می‌طلبد. تکنیک‌های ان ال پی در حوزه‌ی ارتباط میان‌فردی با استفاده از مدلسازی روابط میان درمانجو و درمانگران استثنایی مانند میلتون اریکسون، فریتز پِرلز و ویرجینا سَتیر، فنون پیشرفته‌ی ارتباط اقناعی را به محیط کسب‌وکار آورده است که از آن با عنوان ان ال پی بیزنس یاد می‌شود.

در ان ال پی بیزنس به‌سادگی با کمک از فنون ارتباطی حِرَف یاورانه مانند روانشناسی، مددکاری و روان‌درمانگری به ارتقای سطح  ارتباط میان‌فردی می‌پردازیم. انتقال موفقیت‌آمیز پیام به مخاطبین، پیش‌نیاز موفقیت در همه‌ی فعالیت‌های تجاری و کاری است. در این مجال به شمردن برخی حوزه‌های کاربرد تکنیک‌های ان ال پی در ارتباط میان‌فردی بسنده می‌کنیم.

در حوزه‌ی داخلی کسب و کار:

تجار و مدیران و رهبران سازمانی باید با هم کار کنند، همکاری کنند، مذاکره کنند، تحت تأثیر قرار دهند، الهام بخش باشند و برای انجام کار در دیگران ایجاد انگیزه کنند.

حوزه‌ی مشتریان:

می‌دانیم خدمات خوب به مشتریان برای حفظ رقابت بسیار مهم است. برای تحقق مزیت رقابتی و دستیابی به سود و منفعت، توجه دقیق به خواسته‌های مشتریان و برقراری ارتباط به روش‌هایی که برای مشتریان معنی دارد ضروری است.

حوزه‌ی ارتباطات عام بازار:

انتقال موثر پیام به خریداران احتمالی و مدیریت ارتباطات از طریق تبلیغات و عملیات روابط‌عمومی چالش‌هایی دائمی در مدیریت بازاربایی هستند.

حوزه‌ی ذینفعان:

برقراری ارتباط با ذینفعان و تأثیرگذاری بر آنها، مثلا سهامداران، تامین کنندگان مالی، گروه‌های اجتماعی و دیگران در تسهیل فرایندهای تجاری و نیز حفاظت از اعتبار برند بسیار مهم است. مخصوصا روابط خوب با تامین کنندگان برای دوام کسب‌وکار حیاتی است.

مهارت‌های اقناعی که مستقیما بوسیله NLP توسعه می‌یابند:

  • ایجاد سریع تفاهم عمیق
  • استفاده‌ی تاثیرگذار از زبان کلامی و بیان غیرکلامی
  • کنترل احساسات و عواطف در خود و مخاطبین

اکنون اندکی به مزایای کوچینگ ان ال پی بیزنس در حوزه‌ی ارتباط اقناعی می‌پردازیم.

درک تفاوت میان ما و دیگران

در اینجا شما را دعوت می‌کنم به مهم‌ترین خبر تکراری توجه کنید: دیگران مانند ما نیستند! در حالی که برخی افراد ممکن است تاحدودی به هم شبیه باشند، بقیه اصلا  شباهتی به هم ندارند. NLP این اصل را اتخاذ می‌کند که تک‌تک افراد، تصاویر و درک متفاوتی از جهان در ذهنشان دارند که آن را در ان ال پی با نام نقشه‌ ذهنی می‌شناسیم. در کوچینگ ان ال پی بیزنس می‌آموزیم هنگامی‌که دو نفر تجربه‌ی مشترکی دارند، چرا و چگونه به چیزهای متفاوتی توجه می‌کنند، پاسخ‌های متفاوتی به محرک واحد دارند، و خاطره‌ی متفاوتی از همان تجربه‌ی مشترک در ذهنشان می‌سازند. آیا تفاوت خاطره‌ی حاضرین از آنچه از یک جلسه‌ی کاری مشترک نقل می‌کنند را به یاد می‌آورید؟

سفرِ تبدیل شدن به استاد علم ارتباط کاریزماتیک و ارتباط اقناعی با کشف الگوها و نقشه ذهنی، شروع می‌شود. ابتدا می‌بایست الگوهای تفکر خود را درک کنیم. این الگوها احساس، رفتار و واکنش‌‌های ما به آنچه در زندگی تجربه کرده‌ایم و روشی که ذهن ما این اطلاعات را فیلتر کرده است تعیین می‌کنند. خروجی این الگوها باورها، ارزش‌ها و عواطف ما هستند؛ از‌این‌رو در فرایند ان ال پی بیزنس کوچینگ اهمیتی خاص برای درک ماهیت ضمیر ناخودآگاه و عملکرد فیلترهای شناختی در نظر می‌گیریم و تمرین‌های متنوعی ارائه می‌دهیم.

در حال حاضر ممکن است از بسیاری از روش‌های همیشگی تفکر، ارزیابی و تصمیم‌گیری خود آگاه نباشیم، اما ضمیر ناخودآگاه‌ همچنان ما را هدایت می‌کند. نحوه‌ی شناسایی عملکرد ضمیر ناخودآگاه و الگوهای ذهنی خود و دیگران از کلامی که بر زبان ما آورده می‌شود و کاربرد این دانش در محیط کسب‌وکار از جمله دستاوردهای منحصربه‌فرد کوچینگ ان ال پی بیزنس است.

زبان، ابزار اصلی برنامه‌ریزی سیستم اعصاب است

پس از آنکه توانستید الگوهای ذهنی خود را تشخیص دهید، می‌توانید به دیدن و شنیدن الگوهای کلامی و غیرکلامی دیگران توجه کنید و تفاوت آنها را با خودتان درک کنید. سپس می‌توانید نحوه‌ی صحبت خود را با مردم به گونه‌ای تطبیق دهید که در نقشه‌ ذهنی آنها به خوبی جابگیرید. انعطاف‌پذیر بودن در نحوه‌ی برقراری ارتباط اقناعی، کلید پرورش مهارت‌های ارتباط کاریزماتیک است.

 شناخت الگوهای دیگران به ما کمک می‌کند بتوانیم کلمات خود را به گونه‌ای تنظیم کنیم گویی گفتگوی درونی آنها را بر زبان می‌آوریم. آیا تابه‌حال این جمله را شنیده‌اید: ” فلانی حرف دل مرا می‌زند.” از طریق کوچینگ ان ال پی بیزنس می‌آموزید با کسی که الگوهای زبانی‌اش با شما متفاوت است چگونه ارتباط بگیرید که بتواند منظورتان را بفهمد و به‌خوبی پاسخ دهد. حتی ممکن است از آنچه می‌توانید با برخی تغییرات ظریف در زبان خود به دست آورید شگفت زده شوید!

تفاهم عمیق و ارتباط موثر

تفاهم عمیق که در اصطلاح ان ال پی، َرپور می‌نامیم (راپورت Rapport نوشته می‌شود اما رَپور خوانده می‌گردد) کیفیت ارتباط صمیمی بین مردم در مکالماتی است که در آن، گفتگو و ارتباط میان‌فردی به سادگی و راحتی جریان می‌یابد و طرفین احساس احترام و اعتماد متقابل را تجربه می‌کنند.

بدون شک شما برخی همکارانی دارید که به سادگی با آنها خوب کنار می‌آیید و مکالمات کاری و تجاری برایتان به خوبی جریان دارد و ارتباط گرفتن آسان است. بیشتر آنها از نظر الگوهای رفتاری و کلامی، شبیه شما هستند و رابطه به طور طبیعی به سطح تفاهم می‌رسد. از سوی دیگر ممکن است احساس کنید با برخی، ساختن این نوع رابطه بسیار سخت است.

متقاعد کردن یک همکار و یا مشتری که از الگوهای ارتباطی متفاوتی استفاده می‌کند و ارتباط گرفتن با او هنگامی‌که با هم تفاهم دارید، بسیار آسان‌تر است. به لطف مدلسازی پیشگامان NLP، می‌توانید در موقعیت‌هایی که پیش‌ازاین غیرممکن و یا دشوار به نظر می‌رسید، با آنهایی که قلق سخت‌تری دارند هم رابطه‌ی خوبی ایجاد کنید و موثرتر ارتباط بگیرید. همه چیز را در مورد تفاهم عمیق از جمله نحوه‌ی استفاده از زبان بدن و کلمات برای رسیدن به ارتباط موثر در تکنیک ان ال پی بیزنس کوچینگ می‌آموزیم.

رهبری کاریزماتیک

با هدف دستیابی به تعالی در کسب و کار، می‌بایست توان خود و دیگران را بیشتر به کار بیندازید. در این مبحث، مشخصا با رهبری کاریزماتیک سروکار داریم. صرف نظر از اینکه شما پوزیشن سرپرستی، مدیریت یا سرگروهی دارید یا خیر، چنانچه هریک از موارد ذیل را انجام می‌دهید می‌توانید از پرورش مهارت رهبری کاریزماتیک سود برید.

آیا در کارتان

  • هدایت می‌کنید و مشاوره می‌دهید؟
  • کارپردازی می‌کنید و فرایندی را به پیش می‌برید؟
  • رسما مدیریت و سرپرستی می‌کنید؟
  • پیشبرد کار را از طریق روابط انسانی و ارتباط میان‌فردی کنترل و اصلاح می‌کنید؟
  • در مذاکره، فروش و یا جلسات درون‌سازمانی تاثیرگذاری می‌کنید؟

عملکرد عالی Excellence  از طرف شما، تیمتان، همکارانتان یا سایر افرادی که به آنها اعتماد می‌کنید، مانند تامین‌کنندگان حاصل می‌شود. ممچنان که ارتباط درونی موثرتری با خود و یا ارتباط اقناعی بهتری با دیگران برقرار می‌کنید، می‌توانید برای دستیابی به موفقیت در کسب و کار بر عملکرد برتر هم تأثیر بگذارید و همگان را رهبری کنید.

مدیریت بر عواطف خود در رهبری کاریزماتیک

انسان موجودی بسیار عاطفی است. احساسات و عواطف در شکل دادن به نوع و کیفیت ارتباط میان‌فردی، بسیار قدرتمندند. در محیط کسب‌وکار، بسیاری از حالات عاطفی مانند هیجان، علاقه، آرامش، و اعتماد به نفس می‌توانند مفید باشند. در مقابل، احساسات منفی اغلب به ما کمکی نمی کنند و متاسفانه بسیار رایج‌ هستند. خشم، اضطراب، ناامیدی، بی‌انگیزگی و استرس برخی از این موارد هستند.

ممکن است گاهی برای کنترل احساساتمان با سختی و مشکل مواجه شویم. تلاش برای مدیریت یا سرکوب یک احساس قوی در اکثر مواقع، یک نبرد درونی است. برخورداری از توانمندی و ظرفیتی که بتوانیم انتخاب کنیم در هر لحظه چه احساسی داشته باشیم تا پیش از آموختن تکنیک‌های ان ال پی برای بیشتر افراد آرزوی دست نیافتی است.

با خود بیندیشید هنگامی‌که می‌توانید عواطف خود را در واکنش به موقعیت انتخاب کنید چه دستاوردهای بزرگی خواهید داشت. آیا هم‌اکنون احساساتتان به صورت خودکار، رفتار و واکنش‌های شما را کنترل می‌کنند؟

مدیریت بر عواطف خود برای موفقیت در موارد زیر ضروری است:

  • رهبری
  • تاثیر گذاری و اقناع
  • تحقق اهداف
  • مذاکره

خودانگیختگی و خود-رهبری

ساختن زندگی مورد نظرتان، از جمله نوع کار و شغلی که می‌خواهید داشته باشید، با خود-رهبری شروع می شود. خود-رهبری یعنی به عهده گرفتن مسئولیت در زندگی برای رسیدن به جایی که می‌خواهید مقصدتان باشد. هنگامی‌که با موفقیت خودتان را رهبری می‌کنید:

✓ با خودباوری و موفقیت، اهداف و نتایج را تعیین می‌کنید و به آنها دست می‌یابید.

✓ در مواجهه با چالش‌های کاری و عاطفی، عواطف و حالت ذهنی خود را انتخاب می‌کنید.

✓ از الگوهای ناخودآگاه ذهنتان، آگاه ‌می‌شوید و آنها را به نفع خود، به‌کار می‌گیرید.

✓ در موقعیت‌های دشوار، مسیریابی پیشرفته و انعطاف‌پذیری رفتاری بیشتری برای خود ایجاد می‌کنید.

✓ آگاهانه، ناخودآگاه‌تان را برای موفقیت از نو برنامه‌ریزی می‌کنید.

الهام بخش و انگیزه دهنده

با هدف تحقق اهداف کسب‌وکار، مردم باید متقاعد شوند، برانگیخته شوند و مشتاق گردند ایده‌های جدید را بپذیرند و بهترین عملکرد و بیشترین توان خود را به‌کار ببرند. بنابراین ترغیب دیگران به گوش‌دادن و موافقت کردن با شما، انگیزه دادن و الهام بخش بودن، بر موفقیت شما، چه مدیر عامل باشید و چه عضو جدید تیم کاری، تاثیر می‌گذارد.

در رهبری کاریزماتیک، رویکردهای کوچینگ ان ال پی در ارتباط کاریزماتیک به شما کمک می‌کند:

✓ توافق، تایید و اجماع گروه را به دست آورید.

✓ دیگران با موفقیت را به حرکت دعوت کنید.

✓ ذینفعان را متقاعد کنید نظرات و قضاوت‌های شما را بپذیرند.

✓ اطلاعاتی را که فکر می‌کنید مهم هستند با موفقیت به مخاطبین منتقل کنید.

✓ به ایجاد شور یا هیجان در پرسنل و همکاران بپردازید.

کوچینگ، مربیگری و توانمندسازی

بیزنس کوچینگ و بهبود عملکرد این روزها در کسب‌وکار اهمیت فزاینده‌ای یافته است. روزهایی که مدیران به کارکنان با امر و نهی می‌گفتند چه کار کنند به سر آمده است؛ به جای آن می‌بایست به توسعه‌ و پرورش مهارت‌های پرسنل بپردازند. بسیاری از رهبران کسب‌و‌کار بر این باورند که NLP قدرتمندترین تکنیک بیزنس کوچینگ را ارائه می‌دهد. جعبه‌ی ابزار توانمندسازی و مربیگری امروز در دسترس شماست. در فرایند کوچینگ ان ال پی بیزنس می‌توانید راهکارها و تکنیک‌های ان ال پی برای بهبود ارتباطات و همچنین ابزارهایی برای مدیریت تغییر بیابید.

بازخورد دادن

اگر بهبود عملکرد برای شما مهم است، بنابراین ارائه و دریافت بازخورد باکیفیت، ضروری است. در بسیاری از سازمان‌ها، بازخورد سازنده هنوز بسیار نادر است. بازخورد و فیدبک اغلب فقط زمانی استفاده می‌شود که به اخبار بد نیاز باشد! در حالی که تحسین و تشویق برای یک کار خوب انجام شده نادیده گرفته می‌‌گردد. تکنیک‌های بیزنس کوچینگ ان ال پی نحوه‌ی استفاده از تفکر NLP برای هدایت معنادار تیم‌های کاری از جمله بازخورد دادن به شیوه‌ی صحیح را میسر می‌کنند.

بازخورد، به طوری که دیگران واقعاً بفهمند که چه کاری را به خوبی انجام می‌دهند، در کجا نیاز به بهبود دارند و این بهبودها دقیقا چگونه است در مدل ارتباط ان ال پی ارائه می‌شود و در رهبری کاریزماتیک و ارتباط اقناعی کاربرد فراوانی دارد.

مدیریت روابط دشوار

اکثر مردم شرایط یا افراد خاصی را در محل کار، چالش برانگیز و برای پیشرفت به طور جدی مضر می‌دانند. با هدف به دست آوردن بهترین عملکرد تجاری، پرسنل باید بتوانند به خوبی با هم کار کنند و بر مشکلاتِ حاصل از تفاوت‌ها غلبه کنند. عبور از مشکلات ناشی از روابط و موقعیت‌هایی که پیچیده و در بن‌بست به نظر می‌رسند با تکنیک‌های ان ال پی آسان‌تر می‌شوند. براساس مدلسازی اساتید ارتباط میان‌فردی مشخص شده است آنهایی که ارتباط اقناعی استثنایی و مهارت‌های تاثیرگذاری بالایی دارند برای تغییر مثبت روابط مشکل دقیقا چه می‌کنند و شما می‌توانید از تکنیک های مدلسازی شده‌ی آنها برای تأثیرگذاری بر دیگران استفاده کنید. همچنین درمی‌یابید چگونه می‌توانید بینش جدیدی در مورد روابط دشوار به دست آورده و روابط انعطاف پذیری بسازید.

بهبود نتایج کسب و کار

اگرچه مدل های اولیه NLP مبتنی بر مطالعه تعالی فردی بودند، به همان اندازه برای دستیابی به نتایج عالی در سراسر یک کسب‌وکار کاربرد دارند. اگر شما می‌خواهید عملکرد تجاری را به حداکثر برسانید، تکنیک‌های ان ال پی بسیاری از ابزارهایی را ارائه می‌دهد که می‌توانند به خوبی در خدمت شما باشند. اهداف شفاف‌سازی شده و به خدمت گرفتن خط زمان تنها دو نمونه از این ابزارها هستند.

ایجاد چشم انداز، ارزش‌ها و اهداف

همه‌ی کسب‌وکارها اهدافی دارند. برخی هم چشم‌انداز دارند. همه ارزش‌هایی دارند، هرچند که ممکن است بگویند ندارند! من زمان زیادی در سازمان‌ها به مشاوره و کوچینگ می‌گذرانم و به ندرت کارمندی را پیدا می‌کنم که با چشم‌انداز و ارزش‌های شرکتش و یا حتی اهداف سازمان در یک راستا باشد یا حتی از آنها خبر داشته باشد!

اغلب، بیانیه‌ی ماموریت و چشم‌انداز فقط یک سری کلماتند که به خاطر سپردن آنها آسان نیست. اهداف سازمانی هم یکسری اعداد هستند که معلوم نیست قرار است به چه کسی کمک کنند؛ به مالک و یا پرسنل! شفافیت در اهداف و ارزش‌های سازمانی واقعا روشی که هر کسی کارش را انجام می‌دهد تغییر خواهد داد.

به کارگیری NLP در فرآیند ایجاد چشم انداز، مخابره‌ی ارزش‌ها و اهداف، یک دیدگاه کاملا جدید به ارمغان می‌آورد. اهدف شفاف‌سازی شده بسیار بیشتر از شرح مختصری از اهداف مالی در ایجاد انگیزه در پرسنل کسب و کار کاربرد دارد.

NLP بر تجربه‌ی حسی تمرکز دارد؛ یعنی آنچه می‌بینید، می‌شنوید و احساس می‌کنید. توصیف چندحسی چشم انداز، ارزش‌‌ها و اهداف، معانی غنی‌سازی شده‌ای به زندگی کاری پرسنل می بخشد و ناخودآگاه شروع به درک، پیش‌بینی و هماهنگی با آنها می‌کنند. برای اینکه بفهمیم چطور یک چشم انداز قانع کننده، ارزش‌های معنادار و اهداف الهام‌بخش ایجاد کنیم در جلسات کوچینگ ان ال پی بیزنس برنامه‌ی مشخصی داریم.

مدیریت تحول و تسهیل تغییر

اگر یک متغیر ثابت در تجارت وجود داشته باشد، نیاز مداوم به ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ است. به منظور رقابتی بودن، ایجاد نتایج مطلوب و انطباق با محیطی که به سرعت در حال تغییر است، مدیریت تحول و تسهیل تغییر الزامی است. رهبران سازمانی، اغلب تغییر عمده را دشوار می‌دانند زیرا در محیط کسب‌وکار تغییرات در ساختار، فرآیندها و سیستم‌ها اغلب پیچیده و کند هستند و بسیاری از رهبران سازمانی به آن دست نمی‌یابند.

از سوی دیگر امید به کسب نتیجه‌ی مثبت از تغییرات در NLP از تحول شخصی موفق الگوبرداری شده است. این مدل‌ها، زمانی‌که برای حمایت از تغییرات سازمانی استفاده می‌شوند – که تا حد زیادی به تغییرات فردی بستگی دارد – به همان اندازه قدرتمند هستند. استفاده از NLP در مدیریت تحول و تسهیل تغییر در یک کسب و کار شامل بر موارد ذیل است:

  • تأثیرگذاری و ایجاد انگیزه در افراد برای ایجاد تغییرات موثرتر
  • تنظیم اهداف شفاف‌سازی شده و برنامه های عملی معنادار
  • افزایش هوش هیجانی و پرورش افراد انعطاف‌پذیرتر و در نتیجه، آگاهی بیشتر از خود و دیگران
  • ایجاد تغییرات در سطوح مورد نظر تفکر

مدل سطوح منطقی NLP، نوع تغییراتی که افراد باید برای رسیدن به هدف خود ایجاد کنند، نشان می‌دهد. تغییر چیزهای درست، همان تفاوتی است که باعث تمایز می شود.

مدل سازی بهترین عملکرد

مدل سازی، ماهیت NLP است. درک چگونگی انجام شهودی و ناخودآگاه عملکرد عالی توسط شما یا شخص دیگری یک مهارت ارزشمند در کار و تجارت است.

در مقایسه با فرایند استاندارد آموزش‌های مهارتی، مدلسازی رویکرد بسیار متفاوتی است. متاسفانه بیشتر مدیران به خوبی از آن آگاه نیستند. مدلسازی، کاری که افرادِ با عملکرد استثنایی برای به دست آوردن نتایج متفاوت انجام می‌دهند شناسایی می‌کند. مدلسازی NLP با ظرافت، الگوهای ذهنی تفکر و فرآیندهای رفتاری را موکاوی می‌کند.

فقط تصور کنید اگر می‌دانستید رهبران کسب‌وکار در ذهنشان چگونه می‌بینند، می‌شنوند و تحلیل می‌کنند چه کارهایی می‌توانستید انجام دهید!

به تمام کارهایی که دوست دارید به خوبی انجام دهید فکر کنید. اگر شما می خواهید استانداردها را بالا ببرید و کارهای بیشتری را به خوبی انجام دهید، می‌توانید در کوچینگ ان ال پی بیزنس آن را بیاموزید. با پر کردن فرم انتهای این صفحه تمام راه‌های فوق العاده‌ای را که از طریق آنها می‌توانید این امر را محقق کنید، کشف کنید.

نظرتان را اعلام کنید و یا سؤالی بپرسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *