پرش به محتوا
خانه » مقالات مستر کاریزما » تمرین ان ال پی بیزنس کوچینگ و توقف منفی بافی

تمرین ان ال پی بیزنس کوچینگ و توقف منفی بافی

تمرین ان ال پی بیزنس و برنامه‌ریزی زبانی اعصاب

روزه‌ی منفی‌بافی

در این تمرین ان ال پی بیزنس کوچینگ به این واقعیت توجه می‌کنیم که هر چه بیشتر یک الگوی رفتاری را تکرار کنیم، آن الگو قوی‌تر می‌شود بنابراین هنگامی‌که سال‌ها منفی‌بافی کنیم، به معنای واقعی کلمه ذهنمان را سیم‌کشی می‌کنیم که منفی باشد! اکنون در دامنه برنامه ریزی زبانی اعصاب (برنامه ریزی عصبی کلامی) به معرفی تمرین ان ال پی بیزنس کوچینگ می‌پردازیم.

اما اکنون برای بقیه‌ی هفته، شما این الگو را قطع می‌کنید. شما خود را از منفی‌گرایی دور خواهید کرد و در عوض، دوباره ذهنتان را برای مثبت‌اندیشی آموزش می‌دهید.

به خودتان قول بدهید این متن را فقط نخوانید. می‌بایست آن را برای هفته‌ی آینده زندگی کنید. این فرآیند به تنهایی نرم‌ افزار سیستم عامل ذهن شما را بازنویسی می‌کند – این فرآیندی است که تا پایان عمر به خوبی به شما خدمت می‌کند!

در طول هفته‌ی آینده، به محض آنکه که نسبت به موضوعی احساس ناراحتی کردید، هر کاری که انجام می‌دهید متوقف کنید و این پنج مرحله‌ی آسان را دنبال کنید.

  1. از خود بپرسید درباره‌ی چه موردی احساس بدی دارید و دقت کنید چه تصویر، صدا یا کلماتی به ذهنتان خطور می‌کند. به یاد داشته باشید، احساسات مانند سیگنال‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند زمانی که نیاز دارید به جنبه‌ای از تجربه‌ی خود توجه بیشتری داشته باشید. در برنامه ریزی زبانی اعصاب (برنامه ریزی عصبی کلامی) می‌آموزیم هر احساسی در بدن شما به یک تصویر درونی، صدا یا کلماتی که در ذهن به خود می گویید مرتبط است.
  2. به نیتِ مثبتِ احساسِ منفی گوش دهید.

احساسات منفی فقط پیام‌هایی هستند که توسط ذهن و بدن ارسال می‌شوند تا به ما اطلاع دهند که زمان توجه به چیزی فرا رسیده است. به عنوان مثال، هر زمان من احساس نگران کننده‌ای داشته باشم بلافاصله متوقف شوم و به آنچه در سرم می‌گذرد توجه می‌کنم. برای مثال ممکن است آنچه به ذهنم می‌رسد تصویر یک جلسه‌ی مذاکره – تجاری یا خانوادگی -در روزهای آینده باشد. به‌سادگی می‌فهمم ذهنم سعی می‌کند با روشن کردن آمپر خطر به من درباره‌ی چیزهایی که ممکن است در آن جلسه، به اشتباه پیش رود، آگاهی دهد و مطمئن شود که به خوبی آماده هستم.

  • به پیام عمل کنید!

بنابر مثال اخیر، فهرستی از تمام کارهایی که می‌توانم برای جلوگیری از بروز آن مشکلات در جلسه‌ی مذاکره انجام دهم تهیه می‌کنم و حداقل برای یکی از آنها اقدام می‌کنم.

  • پیام‌رسان را خاموش کنید.

این مانند قطع کردن تلفن یا تنظیم مجدد هشداردهنده‌ی دود است. وقتی به هشدار ذهنم توجه کردم، تمام رنگ را از تصویر بیرون می‌کشم، آن را به اندازه یک تمبر پستی کوچک می‌کنم و به دوردست می‌فرستم. اگر عکس باز گردد، به این دلیل است که هنوز چیزی وجود دارد که باید از آن آگاه باشم، پس پیدایش می‌کنم که چیست.

  • آینده‌ی دلخواه خود را برنامه‌ریزی کنید.

در نهایت، تصور کنید که رویدادها دقیقاً همانطور که شما می‌خواهید پیش می‌روند. برای مثال، اگر جلسه‌ای در آینده داشته باشم، یک فیلم بزرگ و درخشان از جلسه درست می‌کنم و تا پایان خوشی که دارد آن را تماشا می‌کنم.

مهندسی ذهن کاریزماتیک با ان ال پی بیزنس کوچینگ

اکنون این فرآیند شگفت انگیز را برای خودتان آزمایش کنید.

1. به چیزی فکر کنید که باعث می‌شود احساس بدی داشته باشید و دقت کنید چه تصویری به ذهنتان می‌رسد. همانطور که به آن تصویر توجه می‌کنید، کیفیت تصویر را تشخیص دهید:

• رنگی است یا سیاه و سفید؟

• در کجا قرار دارد؟ جلوی شماست؟ یا سمت چپ یا راست؟

• بزرگ است یا کوچک؟

• آیا این یک فیلم است یا یک تصویر ثابت؟

• آیا این یک تصویر کدر است یا شفاف؟

• آیا صدایی با این تصویر همراه است؟

2. اکنون توقف کنید!

همه‌ی این اطلاعات همان چیزی است که به احساسِ بد قدرت می‌دهد و شما تا لحظه‌ای پیش از آن بی خبر بودید؛ اما اکنون از آن آگاه هستید. حالا می‌خواهیم بپرسیم که هدف آن حساس چیست و می‌خواهد چه پیامی به ما بدهد؟

3. اکنون، چند لحظه به روش یورش فکری – یعنی مرور انبوهی از راه‌حل‌ها بدون قضاوت کاربردی بودنشان – برخی از راه‌هایی که می‌توانید آن مشکلات را حل کنید، شناسایی نمایید. اگر وقت دارید، می توانید چندین راه‌حل را یادداشت کنید. اگر نه، فقط از ضمیر ناخودآگاه‌تان بخواهید در فرصت بعدی به شما یادآوری کند.

4. سپس، تمام رنگ را از تصویر محو کنید، آن را کوچک کنید و به فاصله‌ی دور ببرید. اگر دوباره ظاهر شد، از خود بپرسید که آیا چیزی وجود دارد که از قلم انداخته‌اید؟ بعد از مرور راه‌حل‌ها و انتخاب حداقل یک مورد برای اجرا، رنگ تصاویر ذهنی منفی را دوباره محو کنید، تصویر را جمع کنید تا کوچک شود و یک بار دیگر آن را دورتر ببرید.

5. در نهایت، چند لحظه وقت بگذارید و زندگی خود را آنطور که دوست دارید تصور کنید. می‌خواهی چگونه باشید؟ چه نوع کارهایی را دوست دارید انجام دهید؟ بیشتر از همه دوست دارید چه چیزی داشته باشید؟

برای هر عادت جدیدی که یاد می‌گیریم، یک “نقطه‌ی عطف” وجود دارد – لحظه‌ای که در آن، ورزش کردن آسان‌تر از تنبلی می‌شود. سالم غذا خوردن راحت‌تر از خوردن فست‌فود و ثروتمند فکر کردن آسان‌تر از فقیر اندیشیدن است.

قطعا هر بار که تمرین ان ال پی بیزنس کوچینگ را در برنامه ریزی زبانی اعصاب (برنامه ریزی عصبی کلامی) انجام می‌دهید، مزایایی به دست خواهید آورد؛ اما شگفت‌انگیزترین مزایای این تکنیک را تنها در صورتی به دست خواهید آورد که آن را تا “نقطه‌ی عطف” تمرین کنید. هر بار که در مورد چیزی در هفته‌ی بعد احساس ناخوشایندی داشتید از این تمرین استفاده کنید. از طریق تکرار محض این تکنیک، کاملاً خود را برای موفقیت آماده خواهید کرد. مثبت‌تر، پرانرژی‌تر و خوش‌بین‌تر خواهید شد. با خوش بینی بیشتری به زندگی نگاه خواهید کرد، فرصت‌هایی را برای موفقیت و دستیابی به موقعیت‌هایی می‌بینید که قبلاً فقط ترس، شکست و «هردم از این باغ بری می‌رسد» را می‌دیدید.

نظرتان را اعلام کنید و یا سؤالی بپرسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *