فایل صوتی کارگاه آموزش کاریزمای فردی و پرورش شخصیت کاریزماتیک

گزیده فایل صوتی کارگاه آموزش کاریزمای فردی و پرورش مدیر کاریزماتیک

می‌بایست با شناسایی ویژگی‌های سازنده شخصیت کاریزماتیک به آرامی آنها را در خود نهادینه نماییم. به یاد داشته باشیم که آگاهی از عناص سازنده کاریزما در شخصیت به تنهایی کافی نیست. هدف، تغییر رفتار است. به نحوی که ابتدا کاریزمای فردی خود را پرورش و توسعه دهیم. بنابراین به برنامه‌ریزی نیاز داریم. در این فایل‌های صوتی گوشه‌ای از آنچه می‌بایست در گام نخست رعایت و اجرا کنیم معرفی شده است. 

این آلبوم صوتی گزیده‌ای از جلسه کارگاهی است که در حاشیه کارگاه اصول و فنون مذاکره به سبک چرچیل‌ترین ایرانی می‌پردازد. مفهوم رفتار کاریزماتیک در مستر کاریزما در سه سطح بررسی می‌شود.

سطح اول:

کاریزمای فردی: جذبه و جاذبه شخصیت در روابط خانوادگی، عاطفی، جامعه نزدیک دوستان و آشنایان که برند شخصی ما را در نظر حلقه نزدیک اطرافیانمان می‌سازد.

سطح دوم:

کاریزمای حرفه‌ای: مرجعیت و اعتبار تخصصی در محیط کسب‌وکار و یا سازمانی است. میزان نفوذ بر همکاران، مشتریان، پرسنل زیر دست و یا حتی مدیران بالادستی. برند شخصی کاریزمای حرفه‌ای برمبنای تخصص و کارآمدی به صورت همزمان شکل می‌گیرد.

سطح سوم:

کاریزمای اجتماعی: کاریزمای اجتماعی برابر با کیفیت رهبری است. رهبر سازمانی در کسب و کار  می‌تواند جامعه مصرف‌کنندگان و نیروهای سازمانی و حتی صنف و بازار خود را تحت تأثیر قرار دهد. برند شخصی رهبر سازمانی تحت تاثیر هدفمندی و کاریزمای فردی اوست.

چنانچه از تلفن همراه دارای سیتم عامل ios استفاده می‌‎فرمایید و برای پخش فایل صوتی مشکلی دارید، می‌توانید از لینک پایین صفحه در کانال شنوتو مسترکاریزما پادکست‌ها و درس‌های صوتی را بشنوید.

جهت آگاهی از ابعاد شخصیتی رهبر کاریزماتیک این مقاله را ببینید.

اولویت با کدام نوع از انواع کاریزماست؟

کاریزمای فردی زیربنای پرورش شخصیت کاریزماتیک است. در روابط نزدیک و مخصوصا ارتباط میان فردی با دیگران از مبانی موفقیت در اقناع به شمار می‌شود. اعتمادپذیری، سوال پرسیدن، گوش دادن فعالانه، ارتباط موثر در سطح ناخودآگاه و نمایش زبان بدن اقتدارطلب و قلمروخواه و …

این‌ها دقیقا همان ویژگی‌هایی هستند که در تعاملات حرفه‌ای و اجتماعی برای موفقیت در مذاکره، اقناع مشتری، انگیزش، حل تعارضات و میانجی‌گری مورد نیاز هستند. کاریزمای حرفه‌ای با افزودن تخصص و شایستگی به معنای کاربلدی به کاریزمای فردی محقق می‌شود. در نهایت کاریزمای اجتماعی از طریق افزودن ارزش‌محوری، ثبات در رفتار هدفمند و ترسیم چشم‌انداز برای بازار و جامعه مصرف کنندگان میسر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

3 × سه =