معرفی سبک رهبری کاریزماتیک به شیوه موسسه آرمان تحول مدیریت و مستر کاریزما 

به گزارش جدیدترین پژوهش‌های حوزه رهبری 63% از مدیران گزارش کرده‌اند گاهی احساس درماندگی و ناچاری را تجربه می‌کنند. برخی مواقع این موضوع به کار و حرفه‌شان مربوط می‌شود و گاهی به روابط اجتماعی و عاطفی. در حالی‌که به گزارش نشریه معتبر Forbs فوربز 68% مدیران اعلام کرده‌اند قادر به انگیزش کافی پرسنل خود نیستند، 70% از مدیرانی که در پژوهش رهبری فوربز شرکت کرده‌اند اذعان داشتند در جلب مشارکت پرسنل اساسا چالش دارند. این وضعیت به شکست نیمی از مدیران در مدیریت واحدها می‌انجامد. 

در شرایط بحران اقتصادی، برای بیشتر افراد یافتن چاره‌ای برای مشکلات اقتصادی ریز و درشت زندگی‌شان به معضلی تبدیل شده است. از اقساطی که عقب افتاده تا طلبی که وصول نمی‌شود هر کدام به گونه‌ای هم پرسنل را در زندگی خصوصی‌شان و هم واحدهای سازمانی را درگیر مشکلاتی می‌کند. بعضی وقت‌ها با خود فکر می‌کنیم اگر تصمیم متفاوتی می‌گرفتیم بهتر بود و زمان‌های دیگری با خود می‌گوییم ای‌کاش همان تصمیم  را اجرا نمی‌کردیم. بی‌دلیل نیست که 77% از سازمان‌ها تجربه بحران رهبری در سال 2019 و 2020 گزارش کرده‌اند.

پژوهش مستر کاریزما موسسه آرمان تحول

از دست دادن سرمایه و فرصت‌ها، این تجربه را برای رهبران سازمانی آشنا ساخته است که بعضی وقت‌ها خود را سرزنش می‌کنند و خیلی اوقات به سرزنش پرسنل می‌پردازند. هر کدام از ما به سادگی می‌توانیم لحظاتی را به یاد آوریم که به دلیل تنش‌های محیط کار، حتی روابطمان با اطرافیان در خانواده و یا دوستانمان دچار پیچیدگی شده بود. شاید هم هنوز به سختی باید با مدیری کنار بیاییم که مجبوریم با او کار کنیم، این موضوع به سازمان‌های داخلی یا منطقه‌ای محدود نمی‌شود. بلکه 79% از پرسنلی که ترک کار کرده‌اند اعلام نمودند به دلیل احساس عدم تعلق از سازمان‌شان و در واقع مدیرشان جدا شده‌اند.   

حس درجازدن به جای پیش‌روی، برای بسیاری از پرسنل و مدیرانشان، حس غالب روزمره‌ است. فشارهای مالی و مشکلات خانوادگی ناشی از آن در حال گسترش است و بسیاری از ما با خود فکر می‌کنیم هرچه می‌دویم انگار به هیچ سمتی حرکت نکرده‌ایم. هر کدام از ما به وسیله‌ای تلاش می‌کنیم راه‌حلی بیابیم. حتی برخی احساس می‌کنند با تلاش و دوندگی بیشتر، به جای بالارفتن در حال فرو رفتن هستند. در چنین شرایطی که نرخ بیکاری به دلیل شیوع کرونا و کوید 19 در سطح جهان بیداد می‌کند، برخی از رهبران سازمانی رویکرد جدید در پیش گرفته‌اند.

استرس ابتلا به کرونا و در خطر افتادن امنیت شغلی به دلیل رکود بازار در زمانی که هیچ پایانی برای کووید 19 نمی‌توان متصور شد، کار را به جایی رسانده است که روانشناسان گزارش کرده‌اند کووید 19 به خواب‌ها و کابوس‌های مردم راه یافته است. محدودیت‌های اعمال شده در کنترل کرونا در بیشتر نقاط دنیا بی‌نتیجه مانده و روح و روان خردسالان تا کهنسالان را به هم ریخته است. در این اوضاع و احوال طبیعی است که پرسنل سازمان‌ها و مدیرانشان هم از روحیه مناسبی برخوردار نباشند و توان ذهنی کافی برای تصمیم‌گیری صحیح و مهندسی ذهن در جهت خودانگیختگی نداشته باشند. در این احوال، موسسه آرمان تحول مدیریت راه‌حلی برای رهبران سازمانی ارائه می‌دهد.

سبک رهبری کاریزماتیک 

در حالی‌که بیشترین صرفه‌جویی‌ها در مدیریت هزینه‌ها انجام شده‌ است و تا سطح امکان برنامه‌هایی برای تشویق و تنبیه در سازمان انجام داده‌ایم؛ بهترین گزینه استراتژی را انتخاب کرده‌ایم و تا حد مقدورات از امکانات مناسب محیطی در سازمان برخورداریم تنها عاملی که می‌تواند اعداد صورت‌های مالی را بهبود دهد مشارکت همه جانبه و تعهد و دلسوزی پرسنل است. تقریبا همزمان با پژوهش‌هایی که نام بردیم موسسه بین‌المللی گالوپ در سطح بین‌المللی عملکرد سازمان‌هایی که از سبک رهبری کاریزماتیک برخوردارند را با دیگر سازمان‌ها مقایسه کرده است.

سبک رهبری کاریزماتیک مستر کاریزما موسسه آرمان تحول

افزایش 90% مشارکت پرسنل در تعهد و تحقق برنامه‌ها به تنهایی گویای اثر عظیم سبک رهبری کاریزماتیک بر روحیه و انگیزش پرسنل است. این سبک رهبری با شیوه‌ای که توسط موسسه آرمان تحول مدیریت ترویج می‌شود افزایش چشمگیر درآمد عملیاتی و به طبع آن افزایش سودآوری و بهبود سود هر سهم را به دنبال دارد. 68% بهبود عملکرد مدیران سهمی اساسی در ترقی نرخ بازده سرمایه‌گذاری دارد. خبر خوب این است که توسعه مهارت‌های مربوط به سبک رهبری کاریزماتیک از طریق جدیدترین متدهای کوچینگ و منتورینگ و یا در کارگاه‌های مهارتی کاربردی درون سازمانی مقدور است. مهندسی ذهن کاریزماتیک، زبان بدن کاریزما و تاکتیک‌های رهبری کاریزماتیک به جلب تعهد و مشارکت حداکثری پرسنل می‌انجامد.

اهمیت سبک رهبری کاریزماتیک

کاریزما در محیط سازمانی به معنای جلب مشارکت پرسنل است. فقدان کاریزمای فردی موجب می‌شود نفر آخری باشیم که نظرش را به کار می‌گیرند. کمبود کاریزمای رهبری باعث می‌شود کارمندانمان ارتباط قلبی با ما تجربه نکنند. حتی در فروش بدون برخورداری از شخصیت کاریزماتیک به جای قانع کردن مشتری، کارمان با او به طناب‌کشی می‌انجامد. سوالی اساسی که بسیاری از افراد ان را می‌پرسند این است که آیا کاریزما ذاتی است و یا می‌توان به شیوه اکتسابی به پرورش شخصیت کاریزماتیک پرداخت.

نتایج مرور تحقیقات و بررسی پژوهش‌ها و ادبیات موضوع توسط تیم موسسه آرمان تحول مدیریت بیانگر آن است که در ارتباط با پرورش شخصیت کاریزماتیک یک غافلگیری وجود دارد. آن هم این است که کاریزما ذاتی است! و از آن جالب‌تر اینکه مقداری کاریزما در ذات همه افراد وجود دارد. بنابراین با استفاده از تاکتیک‌های رهبری کاریزماتیک و علم روانشناسی شخصیت می‌توان به پرورش این ویژگی پرداخت و میزان آن را از هر سطحی که هست افزایش داد. طبیعی است که برخی به دلیل استعداد ذاتی‌شان افزایش کاریزمای بیشتری را تجربه می‌کنند و برخی به زمان بیشتری نیاز دارند.

ما در موسسه آرمان تحول مدیریت با استفاده از پژوهش‌های معتبر روانشناسی به اندازه‌گیری میزان کاریزمای فردی پیش و بعد از آموزش و توانمندسازی می‌پردازیم و برای بهبود هر بعد از ابعاد شخصیت کاریزماتیک راه‌حل‌های اجرایی و تمرین‌های کاربردی در اختیار داریم. سازمان‌ها و مدیران مشتاق می‌توانند از بسته‌های متنوع مهارتی برای مدیران واحدها، پرسنل فروش و دیگر نیروی انسامی خود استفاده نمایند.

اگر می‌خواهید رهبری زندگی‌تان را به دست گیرید باید بتوانید ترس و امید را به صورت همزمان در دل دیگران ایجاد کنید. اگر می‌خواهید بدون درگیری لفظی و شکستن اعتبارتان حرفتان را به کرسی بنشانید باید کاریزمای خود را افزایش دهید.

مشاهده پکیج‌ها و ثبت نام فردی

آیا آموزش‌ها و خدمات مربیگری مستر کاریزما برای شماست؟

مستر کاریزما پروژه‌ای از موسسه آرمان تحول مدیریت با مدیریت عامل امیر بیداویسی مدرس MBA و DBA، مشاور کسب‌وکار و مهندسی فروش با بیش از 20 سال تجربه عملیاتی فروش و بازاریابی در کسب و کار شخصی در حوزه بازرگانی در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

این پروژه به مدیریت سرکار خانم پژوهان جم، حقوقدان، دانش‌آموخته MBA و مدرس فن بیان به اجرا رسیده است.

دکتر بیداویسی

چرا مستر کاریزما؟

مستر کاریزما شخصیتی است که قرار است شما به آن تبدیل شوید. شاید هم میس کاریزما بشوید! اما نباید از آن غافل شوید. زیرا ده‌ها سال سبقه خانوادگی و رصد تجار موفق و سال‌ها تجربه پژوهش‌محور در رفتار بازاریان موفق و کارآفرینان سرآمد در بازار تهران و دبی به بیننده و ناظر ثابت می‌کند تأثیر شخصیت کاسب بر پیشرفت او بیشتر از دانش آکادمیک است. برش داشتن در کلام، جسارت و ریسک‌پذیری در رفتار، قاطعیت در تصمیم، پیگیری و ثبات قدم تا حصول موفقیت، درس گرفتن از اشتباهات خود و دیگران و استفاده از تجربه افراد موفق (نصیحت‌پذیری) همگی ویژگی‌های مربوط به شخصیت هستند.

چه بسا فردی از دانش علمی برخوردار نباشد اما افراد تحصیلکرده بسیاری را به کار گرفته است. نمونه‌های بسیاری قابل مثال زدن است که فردی از هرگونه تحصیلات محروم بوده و همچنان به عنوان تکیه‌گاهی برای صنف و پرسنل و مشتریان خود است. رهبری ذهن و افکار دیگران به ویژگی‌هایی ارتباط دارد که در شخصیت رویت می‌شوند نه در مدرک تحصیلی. گرچه کسب‌وکارهای امروزی دانش‌بنیان و دانش‌محورند اما بدون برخورداری از شخصیت جذابی که هم مورد احترام باشد و هم گیرایی داشته باشد، روابط لازم برای پیشبرد کار نه با زیر دست فراهم می‌شود و نه با بازار.

جمع همه صفات نامبرده در روانشناسی شخصیت و جامعه‌شناسی یک نام دارد: کاریزما. کاریزما برگ برنده کارآفرین، فروشنده، بازاریاب، کارفرما، مدیر و کاسب است. آموزش‌های مستر کاریزما و خدمات مربی‌گری که اینجا ارائه می‌شود با رویکرد توانمندسازی افرادی است که به دنبال حلقه مفقوده موفقیت در زندگی اجتماعی، حرفه‌ای و عاطفی خود می‌گردند. اگر می‌خواهید در هر جمع و گروهی رهبری ذهن را در دست بگیرید باید دو کیفیت متناقض را با هم در خود داشته باشید. جذبه و جاذبه. 

جذبه + جاذبه = کاریزما

جمع جذبه و جاذبه کیفیتی است که تنها در شخصیت رهبران بازار، افراد تأثیرگذار در انواع گروه‌ها و مذاکره کننده های حرفه‌ای به چشم می‌خورد و یافت می‌شود. مذاکره کننده کاریزماتیک هم دیگران را به سوی خود جذب می‌کند و هم احترام آنها را برمی‌انگیزد. یعنی از کیفیت خوف و رجا در رفتار خود برخوردار است. همه او را دوست دارند اما از او بیمناک هستند. پس به این روش رفتار زیردستان و همکاران و مشتریان را رهبری می‌کند.

خوف + رجا = کاریزما

کاریزما آموختنی است یا ذاتی

آیا نوازندگی آموختنی است؟ آیا بدون استعداد موسیقی می‌توان نوازنده خوبی بود؟ سرودن شعر چطور؟ یا حتی مهارت‌های فنی؟ بدون تعارف باید اعتراف کنیم پرورش شخصیت کاریزماتیک به استعداد و زمینه کاریزمای فردی نیاز دارد. اگر نمی‌خواهیم به حس و حال دیگران توجه کنیم و تفاوت فرد ناراحت و خوشحال را درک نمی‌کنیم چگونه می‌خواهیم آن‌ها را در محیط کسب‌وکار رهبری کنیم؟

دوره های موسسه آرمان تحول

مطالب مربوط به مهندسی ذهن را اینجا ببینید.

مطالب مربوط به کاریزمای رهبری را اینجا ببینید.

مطالب مربوط به زبان بدن کاریزما را اینجا ببینید.

اگر احساس شما در بیشتر مواقع این است که قربانی نمک‌نشناسی دوستان و اطرافیانت میشی، انگار به جای پیشرفت فرو میری، می‌خوای خودت و از سردرگمی ، احساس درماندگی و ناچاری و نادیده‌گرفتن شدن نجات بدی خوب جایی اومدی!

مطالب مربوط به فروشنده کاریزماتیک را اینجا ببینید.

مطالب مربوط به مذاکره کننده کاریزماتیک را اینجا ببینید.

تماس با مستر کاریزما آرمان تحول